11 September 2008

Balik Kampung

Pada minngu lepas aku rasa takder apa nak buat hujung minggu. Jadi aku buat keputusan balik kampung je lah, lagi pun aku dah lama tak balik. Minggu lepas lagi dah ingat nak balik kampung sebab bolehlah sambut awal puasa di sana. Apakan daya kerja punya hal, tu yang tangguh minggu ni. Jadi aku call biras aku di set nak balik gak. Cantik gak tu boleh torek-torek minyak kereta.So pada petang jumaat tu kami pun baliklah ke kampung, dari awal bertolak hujan sampai lah ke Sg. Petani hujan tak henti-henti. Yang aku rasa tak hujan pun kat dalam terowong Jelapang je hehehe. Aku sampai dah pagi gak dalam pukul 3 am, lambat maklumlah hujan. Alamkah indah sampai-sampai je sahur. So makan kenyang2 pastu tido ler hehehe (tapi subuh dulu tau..)Dok esoknya macam semalam gak hujan dari pagi sampai malam. Jadi hari tu kami semua pi Kulim bukak puasa sana. Selepas buka puasa hujan turun lagi. Sekitar Kulim banjir teruk. Nak tak nak kena cari jalan lain untuk balik ke Yan.

Sesampai di Yan aku tengok air semakin rancak masuk rumah orang. Kereta nak jalan pun susah gak. Aku cari jln lain, ikut jln bukit. Berhasil!! tapi bila sampai kat sekolah dah tak der jln lain kena redah gak. Aku rembat lah kereta rendah banjir, nak jadi cerita mamat depan aku ter brek2 menyebabkan kereta jadi slow. Bukan aper aku risau air masuk kereta. At last lepas gak. Kami sampai rumah dekat jam 11 malam. Alhamdullilah rumah aku selamat.Malam tu aku tengok kat tv kg aku dah macam macam laut (memang lah Yan dekat ngan laut)
Hampir semua kawasan kena banjir. Nasib baik kawasan aku tinggi. Dok esok kami cau balik KL lewat sebab banjir belum surut. Walau bagaimana pun aku bersyukur tiada kemalangan nyawa.
Bagi aku semua ini ada hikmahnya. Aku sampai KL dekat nak buka dah. Biras aku bukak kat umah aku malam tu. So hari ini aku sikit happy sebab hajat nak balik kg tercapai, tu yang tulis blog tu.. hehehe.. wslm.

No comments: